Popunjenja sva mjesta za radionicu “7 ključeva za čitanje s razumijevanjem” – prijave se više NE PRIMAJU! 15. listopada 2019. Knjižnica i čitaonica «Fran Galović» Koprivnica u suradnji sa Centrom za stalno stručno usavršavanje iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice 31. listopada 2019. organizira predavanje i radionicu za knjižničare i srodne stručnjake pod nazivom „Sedam ključeva za čitanje razumijevanjem“. Voditeljice su Suzana Jurić, prof. hrvatskog jezika i književnosti i Mirjana Milinović, prof. dipl. knjižničarka, a cilj je radionice promicati kvalitetno čitanje uvježbavanjem različitih metoda i tehnika korisnih kod početnog učenja čitanja, kao i u različitim aktivnostima sa svrhom poticanja čitanja i razvijanja kritičkog mišljenja. Edukacija je prvenstveno namijenjena školskim knjižničarima i knjižničarima na dječjim odjelima narodnih knjižnica te na odjelima za mlade, ali dobrodošli su i zainteresirani učitelji i profesori hrvatskoga jezika, kao i drugi stručnjaci koje zanima tema poticanja čitanja kod djece i mladih. Radionica je besplatna za polaznike, a održat će se 31. listopada 2019. od 10:00 do 14:00 sati na prvom katu Knjižnice i čitaonice “Fran Galović” Koprivnica (Zrinski trg 6), u prostoru Čitaonice dnevnog tiska. Potrebne su pisane prijave za sudjelovanje na e-mail adresu maticna_sluzba@knjiznica-koprivnica.hr najkasnije do 29. listopada 2019. Zbog ograničenog broja mjesta, prednost će imati polaznici prema redu prijava. Sadržaj: Uvod: upoznavanje sudionika i motivacija za sudjelovanje u radionici Sedam ključeva za čitanje s razumijevanjem, čija je namjena promicati kvalitetno čitanje i stvarati istinskog čitatelja. 1. KLJUČ: Vježbanje stvaranja vizualnih, zvučnih, taktilnih, okusnih i mirisnih senzornih slika uz pomoć dijaloške metode, čitanja u sebi, interpretativnog čitanja naglas, aktivnog slušanja, crtanja i prezentiranja stvorenoga. 2. KLJUČ: Upoznavanje s mogućnostima upotrebe vlastitog predznanja kako bi se kvalitetnije čitalo. Vježbanje vještina povezivanja i stvaranja dodirnih točaka teksta s osobnim životnim iskustvom, s drugim tekstom ili drukčijom vrstom umjetničkog djela, te teksta sa svijetom koji nas okružuje. 3. KLJUČ: Uvježbavanje vještina postavljanja pitanja prije, za vrijeme čitanja i nakon čitanja teksta. 4. KLJUČ: Osvješćivanje važnosti moći predviđanja, otkrivanja važnih ideja na temelju dokaza, povezivanja, prisjećanja, obraćanja pažnje detaljima, ponovnog promišljanja o značenjima, obavljanja unutarnjeg dijaloga i zauzimanja stajališta, zaključivanja i nagađanja. 5. i 6. KLJUČ: Vježbanje uočavanja ključnih pojmova u tekstu, odvajanja bitnog od nebitnog, stvaranja natuknica; vježbanje sintetiziranja i stvaranja sažetka. 7. KLJUČ: Osvješćivanje važnosti njegovanja budne svijesti kod čitatelja i upoznavanje „trikova za izvlačenje iz škripca“. Ishodi učenja: Polaznici će nakon tečaja biti u mogućnosti osmisliti slične zadatke i prenijeti ih ciljnoj skupini s kojom rade na poticanju čitanja i razvijanju kritičkog mišljenja. Mjerenje postignuća: Polaznici će osmisliti zadatke vezane uz poticanje čitanja demonstrirajući tehnike i metode s kojima su se upoznali tijekom radionice. U e-mail prijavi za sudjelovanje potrebno je navesti: ime i prezime, radno mjesto, zvanje, ustanovu zaposlenja te kontakt podatke: e-mail adresu i broj tel./mob. Više o radionici: http://cssu.nsk.hr/tecajevi/sedam-kljuceva-za-citanje-s-razumijevanjem/ (Izvor ilustracije: Podijeli Facebook Twitter Kategorije Stručno usavršavanje knjižničara