Misija i vizija

„Knjižnica je usmjerena na važnost čitanja u razvoju zajednice te posvećena promoviranju demokratskih vrijednosti kroz poticanje dijaloga i uključivost svih društvenih skupina.  Surađuje s korisnicima kroz uvođenje inovativnih usluga i programa te uz prihvaćanje i poticanje primjene novih tehnologija kao pomoći u radu i edukaciji. Knjižnica je središnje mjesto za druženje, razmjenu ideja i znanja u zajednici“.

VIZIJA 2025.-2030.

„Knjižnica koja okuplja i pokreće zajednicu. “

Knjižnica i čitaonica Fran Galović

Vrijednosti

  1. Stručnost i profesionalnost – Zaposlenici Knjižnice kvalificirani su stručnjaci koji pružaju usluge dijeleći svoje znanje, stručno se usavršavaju u svome poslu te ga obavljaju profesionalno, u skladu s etikom svoga zvanja.
  2. Slobodan pristup informacijama i intelektualna sloboda – Knjižnica podupire pravo svakog pojedinca na slobodan pristup informacijama. Jamči i olakšava slobodnu razmjenu informacija i ideja u demokratskom društvu, štiti intelektualne slobode te poštuje prava pojedinaca na privatnost i izbor.
  3. Očuvanje i promocija kulturne baštine – Knjižnica čuva i promovira kulturnu baštinu, osobito onu od zavičajne vrijednosti.
  4. Dostupnost – Prilagođeno radno vrijeme potrebama korisnika, u skladu s mogućnostima. Osim fizički, knjižnica je dostupna korisnicima i u digitalnom okruženju, putem svoje internetske stranice i online usluga te digitaliziranom građom.
  5. Izvrsnost – Izvrsnost se potiče u svim segmentima knjižničnog poslovanja. Zaposlenici Knjižnice zajednički rade na postizanju organizacijske izvrsnosti i izvrsnosti u pružanju usluga zajednici.
  6. Inkluzivnost i uvažavanje različitosti – Knjižnica svima pruža siguran, slobodan i inspirirajući prostor, uključuje marginalizirane i socijalno osjetljive skupine i omogućuje im jednakopravan pristup uslugama i informacijama. Različitosti se poštuju i uvažavaju bez predrasuda.
  7. Inovativnost i kreativnost – Knjižnica potiče kreativnost i maštovitost te promiče stvaranje novih ideja i nove načine za rješavanje izazova i problema.
  8. Društvo znanja – Knjižnica podupire cjeloživotno učenje i obrazovanje, doprinosi sveukupnom razvoj zajednice i jačanju društva znanja.
  9. Otvorenost – Usluge Knjižnice dostupne su svim građanima bez obzira na dob, spol, rod, rasu, političku, vjersku, nacionalnu pripadnost, stupanj obrazovanja, socioekonomske prilike i bez obzira na bilo koje drugo obilježje.
  10. Spremnost na/za promjene – Knjižnica prati promjene u društvu.
  11. Vjerodostojnost – Knjižničari kroz stručne kompetencije pružaju vjerodostojne i provjerene informacije na temelju stručne procjene i raspoloživih informacijskih alata.

Strateški prioriteti 2025.-2030.

  • NOVA KNJIŽNICA
  • USMJERENOST NA ZAJEDNICU
  • INOVATIVNOST

Strateški prioriteti i operativni ciljevi 2025.-2030.

1. NOVA KNJIŽNICA

a) Primjeren prostor – Inspirativan i pozivajući prostor, dostupan svima, koji potiče na slobodno, kreativno izražavanje i interakciju, osigurava slobodan pristup građi, privatnost u radu i stvaranju te nudi mir i odmor. Prostor za učenje, sastajanje i programske sadržaje.

b) Suvremena oprema – Prilagodljiv namještaj i tehnička oprema koja omogućuje optimalno poslovanje knjižnice, lagan pristup građi i informacijama te samostalnu posudbu i povrat knjižnične građe.

c) Stručni zaposlenici – Poticanje stručnog usavršavanja zaposlenika te razvoj i održavanje izvrsnosti. Osoblje usmjereno na stjecanje i dijeljenje znanja u stručnoj zajednici i u radu s korisnicima. Stručno i kompetentno osoblje preduvjet je inovativne i uspješne knjižnice.

 

2. USMJERENOST NA ZAJEDNICU

a) Korisnici – Knjižnica je dinamično, otvoreno i uključivo mjesto, prilagođeno potrebama pojedinaca i društvenih skupina. Naglasak je na inkluziji i osiguravanju dostupnosti knjižničnih usluga svima. Usmjerena je na istraživanje potreba, navika, interesa i želja korisnika što je osnovni preduvjet za kreiranje kvalitetnih programa i usluga. Knjižnica inicira i prihvaća partnerstva i suradnju s korisnicima u cilju stvaranja zajedničkih vrijednosti, zadovoljstva i povezanosti.

b) Odgajanje čitatelja – Knjižnica ima ključnu ulogu u osnaživanju svijesti o važnosti čitanja i razvoju različitih oblika pismenosti kao osnovnim preduvjetima za cjeloživotno učenje, obrazovanje i osobni rast svakog pojedinca te zajednice i društva u cjelini.

c) Programi i aktivnosti – Knjižnica provodi programe i aktivnosti za različite skupine korisnika kreirane u skladu s korisničkim potrebama i interesima s ciljem osiguravanja dostupnosti različitih kulturnih sadržaja, edukacije, informiranja, osvještavanja određenih društvenih problema, osiguravanja prostora za konstruktivnu raspravu o različitim aktualnim temama te unaprjeđenja kvalitete osobnog i profesionalnog života pojedinaca i zajednice.

d) Suradnici i partneri – U ostvarivanju svojih ciljeva Knjižnica njeguje suradnju i partnerstvo s Gradom Koprivnicom, Koprivničko-križevačkom županijom, Ministarstvom kulture i medija, općinama, lokalnim zajednicama te pojedincima, ustanovama, poduzećima i udrugama. Usmjerena je na unaprjeđenje međunarodne suradnje i umrežavanje s domaćim i stranim stručnjacima.

e) Razvoj mreže knjižnice – Knjižnica od 1995. obavlja poslove matične djelatnosti za narodne i školske knjižnice Koprivničko-križevačke županije. Stoga će kroz Županijsku matičnu razvojnu službu i dalje pratiti njihovu djelatnost, stanje i potrebe te provoditi stručni nadzor u knjižnicama. Prema načelima suvremene knjižnične teorije i prakse, pružat će savjetodavnu pomoć knjižnicama s ciljem unaprjeđenja njihovog stručnog rada i usluga za korisnike. Organizirat će edukacije knjižničnih djelatnika i sustavno raditi na izgradnji mreže knjižnica u Županiji.

 

3. INOVATIVNOST

a) Nove tehnologije – Knjižnica prati razvoj novih tehnologija i omogućuje pristup i obuku za njihov rad i korištenje; prilagođava se promjenama koje donosi umjetna inteligencija.

b)Projekti – Knjižnica postaje centar za učenje i inovacije, a inovativni projekti su ključni za razvoj pojedinca, zajednice i društva u cjelini, promiču obrazovanje i prilagođavaju knjižnicu i njene usluge modernim tehnologijama i društvenim trendovima.

c) Održivi razvoj – Primjenjivat će se ekološki prihvatljiva praksa: energetska učinkovitost, reciklaža i smanjenje otpada, zeleni prostori i  digitalizacija resursa. Provodit će se edukativni programi za korisnike s ciljem podučavanja o održivom načinu života.

Odjeli i službe

Tu smo za vas! Kvalitetnim i odgovornim radom želimo vam biti na usluzi.

Odjeli i službe
Veličina fonta
Kontrast
Poveznice