Održana Pričaonica za bebe i malu djecu na temu utjecaja medija na razvoj djeteta 22. studenoga 2017. U subotu, 18.11.2017. održana je Pričaonica za bebe i malu djecu na temu utjecaja medija na razvoj djeteta. Voditeljice su bile odgajateljice Gordana Bonta i Marija Sesvečan te knjižničarka Danijela Petrić, a sudjelovalo je ukupno 62 djece i njihovih roditelja. Mala djeca već od najranije dobi okružena su raznim medijima i mnoštvom informacija. Najprimjereniji mediji za djecu rane dobi su slikovnice. Prema preporukama američkog pedijatrijskog udruženja djeca ispod 18 mjeseci ne bi trebala koristiti uređaje s ekranima, a starija, predškolske dobi, najviše sat vremena dnevno pred ekranom i to uz prisutnost roditelja. Stručnjaci upozoravaju da dugotrajno gledanje televizije u dječjoj dobi rezultira promjenama u mozgu koje kasnije dovodi do slabijih rezultata u čitanju, ali i do poremećaja koncentracije. Zabrinjavajuća je činjenica da djeca mlađe dobi u prosjeku provode i 3 sata dnevno pred ekranom. Prema istraživanjima djeca koja provode puno vremena pred ekranom gube sposobnost primjećivanja nijansi boja, nedostaju im važne senzoričke vještine, nezainteresirana su za druge sadržaje, razdražljiva, a mozak ne razvija sinapse jer oko miruje. Roditelji su ti koji trebaju preuzeti odgovornost i kontrolirati što dijete gleda i koliko, ne stavljati televizor u dječju sobu, gledati ga zajedno s djetetom, stvoriti pravila i birati kvalitetne sadržaje. U Dječjem odjelu Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica roditelji mogu posuditi kvalitetne dječje filmove, dobiti savjete koje računalne igre su dobre za razvoj djeteta u predškolskoj dobi. Roditelji se mogu upoznati s aplikacijama za lakše svladavanje slova, brojeva, vještina čitanja, za razvoj logike, s interaktivnim i digitalnim pričama, slikovnicama proširene stvarnosti i sl. Primjeri aplikacija koje su besplatno dostupne: Sunčice, Pamtilica, Story free, Glaskalica, Matematički vrtuljak… U odrastanju u digitalno doba bitno je roditeljima naglasiti da kontroliraju što djeca rade, koje sadržaje koriste i koliko vremena provode za računalima. Roditelji moraju stvoriti smjernice za uporabu računala kako bi spriječili njihovu dominaciju i kako ne bi loše utjecali na društvenu interakciju djeteta s vršnjacima i odraslima. Na ovu temu u Dječjem odjelu knjižnice mogu se posuditi priručnici „Jezik i govor: od rođenja do 6. godine“ američkih logopeda Kenna Apela i Julie Masterson, priručnik UNICEF-a „Roditeljstvo u najboljem interesu djeteta i podrška roditeljima najmlađe djece“ te priručnik dr. Ranka Rajovića „IQ djeteta – briga roditelja“.