Održan 10. okrugli stol „Iskustva u radu s romskom djecom u dječjim vrtićima, školama i knjižnicama na koprivničkom području“ 5. travnja 2019. U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica 3. travnja 2019. održan je 10. okrugli stol „Iskustva u radu s romskom djecom u dječjim vrtićima, školama i knjižnicama na koprivničkom području“. Organiziran je u suradnji Knjižnice i Udruge Roma „Korak po korak“ Koprivničko-križevačke županije. Ovogodišnja tema okruglog stola bila je posvećena obrazovanju Roma u kontekstu UN-ove agende 2030 za održivi razvoj. Na Okruglom stolu sudjelovalo je preko 40 sudionika, predstavnici gradske i županijske vlasti, Ministarstva znanosti i obrazovanja – Samostalnog sektora za nacionalne manjine, Agencije za odgoj i obrazovanje, Udruge Roma „Korak po korak“ te stručnjaci različitih profila koji se bave odgojem i obrazovanjem romske djecom. Prisutne su pozdravili zamjenica gradonačelnika grada Koprivnice Melita Samoborec, zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Ratimir Ljubić, ravnateljica Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Dijana Sabolović-Krajina, načelnik Samostalnog sektora za nacionalne manjine Ministarstva znanosti i obrazovanja Nandor Čapo te predsjednik Udruge Roma „Korak po korak“ Franjo Horvat. U uvodnom dijelu ravnateljica Knjižnice dr. sc. Dijana Sabolović-Krajina dala je pregled tema i zaključaka svih dosadašnjih okruglih stolova. Održano je ukupno 9 okruglih stolova s ciljem poboljšanja stručnih kompetencija onih koji rade s romskom djecom i romskom zajednicom, razmjene iskustva, kvalitetnije uključenosti romske djece u obrazovanje, povećanja životnih šansi i ravnopravne uključenosti u društvo. Ružica Jurčević s Odsjeka za pedagogiju, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu govorila je o položaju Roma u EU i u Hrvatskoj te se posebno osvrnula na formalno-pravne dokumente. Govorila je o ciljevima UN-ove Agende 2030 i Globalnim ciljevima održivog razvoja, programu „Leaving No One Behind“ i rezultatima regionalnog istraživanja o socioekonomskom položaju Roma na Zapadnom Balkanu. Istaknula je kako 80% Roma živi na rubu siromaštva i još uvijek su segregirani u društvu. Zaključila je kako je neophodno da djeca Romi polaze predškolske ustanove, najmanje dvije godine predškole i kako je važno osvijestiti roditelje na što ranije uključivanje djece u predškolske ustanove. Romi su dio europske kulture i europskih vrijednosti i doprinose kulturnom bogatstvu i raznolikosti Europe. Lana Jurman i Iva Zenzerović iz Centra za mirovne studije iz Zagreba predstavile su rezultate istraživanja o provođenju Nacionalne strategije za integraciju Roma te su rezultate povezale s ciljevima održivog razvoja. U svojim su izlaganjima naglasile kako Romima treba osigurati minimalne uvjete za život da bi se mogli obrazovati. Iva Zenzerović ponudila je smjernice za obrazovanje Roma, a to su osigurati romske pomagače u nastavi, uključiti što ranije djecu u predškolu, imati medijatore u zajednici, poboljšati status nastavnika, povećati kapacitete centara za socijalnu skrb, uključiti roditelje i pružiti im podršku. U drugom dijelu Okrugloga stola predstavljeni su inspirativni primjeri iz prakse škola, vrtića i udruga. Adela Jadan i Lana Jadan iz Udruge osoba s invaliditetom „Bolje sutra“ predstavile su slikovnicu – bojanku „Tko je Nataša? – ŠINJÏ ÄJ NATAŠA?“ nastalu u okviru projekta „Tko je Nataša?“ koji je sufinancirao grad Koprivnica. Ideja je proizašla iz uprizorenog igrokaza o stvarnoj djevojčici Nataši s posebnim potrebama, koji su djeca odlično prihvatila. Bojanka je na hrvatskom i romskom bajaškom jeziku, a pisana je kao bonton te potiče na toleranciju, razvijanje osjećaja za pomaganje i razumijevanje drugih i drugačijih. Irena Čugura Ćerić, ravnateljica i učiteljice Sandra Sekulić i Luca Drinić iz OŠ Huga Badalića Slavonski Brod predstavile su angažman škole u programu „Krenimo zajedno“ u okviru kojeg su organizirani brojni programi integracije romskih obitelji u pripremu djece za školu.